Dnia 27.10.23r. klasy I-III wybrały się na wycieczkę do fabryki mebli biurowych firmy MDD z siedzibą w Sępólnie Krajeńskim. Dzięki uprzejmości pracowników uczniowie poznali, jak wygląda proces tworzenia mebli od pomysłu po gotową ekspozycję, przyjrzeli się pracy w fabryce na różnych stanowiskach, poznali nazwy, niektórych maszyn i urządzeń. Serdecznie dziękujemy zespołowi MDD za poświęcony czas i przekazaną wiedzę. Po zwiedzaniu fabryki udaliśmy się na gorący posiłek do restauracji “Polonia”, gdzie czekał na nas rosół oraz frytki. Najedzeni i pełni wrażeń wyruszyliśmy autobusem do szkoły, w którym rozmów i śmiechów nie było końca.
Wycieczka do fabryki mebli.
Wycieczka klas 1- 3 do Wioski Górniczej Piła Młyn.
18 października uczniowie wraz z wychowawcami udali się do uroczej wioski, która ukazała rąbek historii wydobywania węgla brunatnego na terenach Borów Tucholskich. Na miejscu czekało na nas wiele atrakcji. Pierwszą z nich była ścieżka przyrodnicza związana z Borami Tucholskim, omówiliśmy strukturę lasu oraz zwierzęta żyjące w borach. Następnie udaliśmy się przez dolinę zapadlisk w stronę starego wejścia do kopalni. Na miejscu spotkaliśmy ducha górników - Skarbnika to on opowiedział nam o ciekawostkach kopalni Montania. Cała spacerowa trasa na terenach kopalni okazała się misją w poszukiwaniu skarbu byłego właściciela Wilhelma Krygiera. W Górniczej Wiosce poznaliśmy niezbędne przybory górników, zobaczyliśmy jak kiedyś wydobywano złoża węgla. Dzieci wykonały górnicze czapki - czako oraz przymierzyli galowy strój górnika. Wycieczka trwająca zaledwie 4 godziny przyniosła wiele radości, ale też ogrom regionalnej wiedzy.
Wykorzystanie drukarki 3D.
Uczniowie klasy 7 podczas lekcji informatyki gościli uczniów z klasy 2. Celem spotkania było zaprezentowanie programu Tinkercad- aplikacji do projektowania 3D. Następnie zaprojektowanie breloczków oraz pokazanie działania drukarki 3D. Podczas lekcji uczniowie wspólnie wykonali projekt breloczka. W czasie zajęć uczniowie podziwiali pracę drukarki 3D. W kolejnej części zajęć był czas na budowanie aparatów fotograficznych, wieży, zamków. Uczniowie z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w lekcji. Na koniec zajęć każdy z uczniów klasy 2 otrzymał w prezencie breloczek zaprojektowany przez siódmoklasistów. Oto efekty wspólnej pracy uczniów.
Nauczyciel informatyki
Dzień Edukacji Narodowej.
13 października w naszej szkole to był wyjątkowy dzień- święto wszystkich pracowników oświaty, ale również 250 rocznica powołania Komisji Edukacji Narodowej. Uczniowie z 7 i 6 klasy przygotowali wspaniałą uroczystość. Były życzenia oraz premiera filmu z wywiadami z wszystkimi pracownikami szkoły, które przeprowadzili i nagrali nasi uczniowie. Najwięcej emocji wywołał konkurs " Kto jest na zdjęciu". Rozpoznanie na zdjęciach z dzieciństwa grona pedagogicznego okazało się niezwykle trudne i zabawne.
Dzień Gier Planszowych.
Coroczne święto miłośników planszówek obchodzone 10 października zagościło w klasach I-III. Planszówkowe rozgrywki to nie tylko sposób na relaks, ale pomysł na świetną zabawę, która wspiera rozwój wiedzy i wyobraźni. To prawdziwy sport intelektualny, angażujący kluczowe obszary naszego myślenia, takie jak: pamięć, planowanie, dedukcję czy liczenie. Spotkanie przy grach planszowych w naszej szkole sprzyjało integracji uczniów wraz z wychowawcami. Dzieci już nie mogą doczekać się kolejnych rozgrywek między klasowych w nowym roku szkolnym.
Wychowawcy klas I-III
Akcja sadzimy!
Nasza szkoła w ramach piątej edycji akcji #sadziMy odebrała sadzonki drzewek buka z Nadleśnictwa Lutówko. Dla dobra przyrody, dla komfortu życia Polaków realizujemy założenia Krajowego Programu Zwiększania Lesistości.
Drzewka zostaną posadzone wokół szkoły.
Składamy serdeczne podziękowania dla Nadleśnictwa Lutówko.
"SZKOŁO POMÓŻ I TY"
Jak co roku, uczniowie Szkoły Podstawowej w Zalesiu biorą udział w akcjach charytatywnych organizowanych na rzecz dzieci z niepełnosprawnością. Tym razem zaczęliśmy od akcji wraz z Fundacją Pomóż i Ty. Polega Ona na sprzedawaniu cegiełek w postaci pomocy naukowych. Cały dochód ze sprzedaży cegiełek trafia na konto fundacji, która to zebraną kwotę przekaże na rzecz leczenie autystycznego chłopca chorującego na padaczkę. Akcje prowadziliśmy wraz ze szkołą z Wałdowa. Wspólnie udało się zebrać aż 201 złotych.
Kolejne dwie akcje to zbiórka baterii i nakrętek, które to także będą odbierane przez współpracujące z nami fundacje, a następnie spieniężone, a pozyskane w ten sposób pieniądze wspomogą dzieci w potrzebie.
Już teraz zachęcam to przynoszenia jak największej ilości nakrętek i baterii.
Sebastian Skaja
Wysokie osiągnięcia edukacyjno- sportowe w SP Zalesie.
W minionym tygodniu (27.09.) odbyła się uroczysta sesja Rady Miejskiej podczas której wręczono listy gratulacyjne, stypendia oraz nagrody rzeczowe dla najwybitniejszych uczniów. Wśród 68 wyróżnionych z całej gminy Sępólno Kr., znalazła się trójka naszych podopiecznych.
Jan Janke (kl. V) otrzymał stypendium naukowe za osiągnięcie wysokiej średniej w roku szkolnym 2022/2023, Weronika Warmke (kl.III) otrzymała nagrodę rzeczową za osiągnięcia sportowe oraz Laura Brauer (kl. IV) zdobyła nagrodę rzeczową za osiągnięcia artystyczne.
Serdecznie gratulujemy wyróżnionym. Życzymy dalszych sukcesów edukacyjnych w kolejnych latach szkolnych.
Jagoda Kalinowska
Kreatywna matematyka w SP Zalesie!
Pierwszaki w roku szkolnym 2023/2024r. przystąpili do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Kreatywna Matematyka". Co miesiąc uczniowie wraz z wychowawcą zmierzą się z matematycznymi wyzwaniami. Projekt składa się z ośmiu modułów: matematyka w przyrodzie, klocki matematyczne, matematyka wokół nas, geometra ukryta w zabawie, matematyczne układanki, sensoryczna matematyka, matematyczne kodowanie, matematyka z jajem.
Uczniowie chętnie i z zaangażowaniem wykonali już pierwsze wyzwanie. Ten rok zapowiada wiele ciekawych doświadczeń oraz edukacyjnych niespodzianek.
Wychowawca klasy I
Uczymy się programować w naszej szkole!
Uczniowie klasy I i II w aktualnym roku szkolnym podczas zajęć rozwijających wykonują zadania projektu UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ organizacji FREC. Właśnie w październiku dzieci rozwijają swoją kreatywność oraz umiejętność logicznego myślenia dzięki edukacyjnym robotom OZOBOT.
To dopiero początek odkrywania zagadkowych kodów oraz sekwencji, które w przyszłych miesiącach będziemy wzbogacać poprzez grę edukacyjną ScootieGo oraz klocki LEGO SPIKE.
Takie zajęcia pozwolą na wielopłaszczyznowy rozwój naszych podopiecznych, czyli: wzmacnianie zdolności interpersonalnych, zrozumienie nowoczesnych technologii, umiejętność rozwiązywania problemu oraz przygotowanie do kompetencji STEAM, samodyscyplinę i kształtowanie cierpliwości.
Nauka programowania i kodowania nie musi być edukacyjną zmorą, jest ona satysfakcjonująca i przynosi radość z tworzenia. Pomaga dzieciom rozwijać umiejętności, które są cenne w dzisiejszym świecie i przygotowują je do przyszłości związanej z robotyką.
Materiały dydaktyczne zostały zakupione w ramach projektu Aktywna Tablica oraz Laboratorium Przyszłości.
Nauczyciel prowadzący
Jagoda Kalinowska
Archiwum Aktualności