• Wycieczka do Bochni i Zatoru.

• W dniach 15-17 maja uczniowie naszej szkoły wraz ze swoimi kolegami i koleżankami ze szkół w Wałdowie, Zamartem, Kamieniu Krajeńskim i Gostycyna wzięli udział w wycieczce edukacyjno-rozrywkowej do Bochni i Zatoru. Pierwszym jej punktem były odwiedziny w Królewskiej Kopalni w Bochni, która to znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. Tam zjechaliśmy ponad 200 metrów w dół windą znajdującą się w szybie kopalnianym, po czym kolejką górniczą dojechaliśmy do naszego podziemnego hotelu. Po zakwaterowaniu zjedliśmy obiadokolację i ruszyliśmy na zwiedzanie z przewodnikami. Poznaliśmy ciekawą historię kopalni, dowiedzieliśmy się za jakich królów i książąt miała swoją świetność oraz obejrzeliśmy film edukacyjny dotyczący funkcjonowania kopalni soli. Mieliśmy też do pokonania mnóstwo schodów, co było nie lada wyzwaniem, ale oczywiście podołaliśmy mu. Wieczorem mieliśmy do dyspozycji podziemne boisko, które naprawdę robiło wrażenie. Tam graliśmy w sporty drużynowe. Nocą, zmęczeni, ale szczęśliwi poszliśmy spać na nasze piętrowe łóżka.

Następnego dnia rano zjedliśmy pyszne śniadanie i ruszyliśmy na przejażdżkę windą, tym razem w górę, bo by znaleźć nasz autobus, czekający na parkingu musieliśmy wyjechać na powierzchnię. Droga do Zatoru minęła szybko i przyjemnie, a tam to już każdy dał ponieść się emocji. Skorzystaliśmy chyba ze wszystkim możliwych atrakcji. Nawet nasi najmłodsi koledzy i najmłodsze koleżanki skusiły się na przejażdżkę największym rollercoasterami, jakie w Energylandii istnieją. Najbardziej spodobały nam się atrakcje wodne, z których wielu z nas korzystało po kilka razy. Ciekawe były też zderzające się samochodziki i budki, w których niektórzy z nas wygrali niesamowite nagrody w postaci wielkich pluszaków. Te ponad 7 godzin w tym parku rozrywki były naprawdę intensywne i gdy zbliżała się godzina jego zamknięcia było nam przykro, że to już koniec. Wieczorem, zmęczeni, ale szczęśliwi ruszyliśmy w drogę powrotną. Było naprawdę super!

W tym miejscu chcielibyśmy podziękować naszym opiekunom, wspaniałemu przewodnikowi, kierowcom autobusu, którzy bezpiecznie przewieźli nas przez całą Polskę oraz firmie Frater, która zorganizowała nam tę wycieczkę. Pozdrawiamy również towarzyszących nam uczniów z innych szkół. Świetnie się zintegrowaliśmy i jesteśmy z Nimi w kontakcie.

Polecamy zarówno Bochnię jak i Energylandię. Już zaczynamy planować następną eskapadę.

• Święto Rodziny!

• Podczas tegorocznego Święta Rodziny, będzie możliwość wsparcia Szkoły i Pikniku jeździeckiego, który odbędzie się 8 lipca we Włościborzu.

Serdecznie zapraszamy!

• Zalesie sprząta dla Polski.

• 27 kwietnia uczniowie klas 1-3 oraz dzieci z oddziałów przedszkolnych pospieszyli z pomocą przyrodzie. Nasza szkoła wzięła udział w kolejnej akcji promującej zachowania proekologiczne.

Akcja Sprzątamy dla Polski to ogólnopolska kampania społeczna, która ma na celu promowanie dbałości o środowisko poprzez organizowanie akcji sprzątania w różnych miejscach na terenie Polski. Celem akcji jest sprzątanie miejsc publicznych, takich jak parki, lasy, plaże czy ulice oraz podniesienie świadomości na temat ochrony środowiska i redukcji odpadów. Uczestnicy są zachęcani do zbierania i segregowania śmieci oraz do recyklingu w jak największym stopniu.

Oto relacja z dokonań przyszłych ekologów.

Opiekun SU

• Obchody świąt majowych.

• W czwartek 27 kwietnia br. odbył się w naszej szkole apel z okazji świąt majowych, przygotowany przez uczniów klasy VIII. Początek maja to nie tylko otwarcie sezonu grillowego i wiosennych wycieczek, ale również ważne święta państwowe, nawiązujące do historii Polski. 1 maja obchodzimy Święto Pracy, ustanowione dla upamiętnienia i uznania osiągnięć klasy robotniczej. Także tego dnia w 2004 roku Polska została członkiem Unii Europejskiej. 2 maja to Dzień Flagi RP, który ma popularyzować wiedzę o polskiej tożsamości oraz symbolach narodowych. Natomiast 3 maja przypadła 232. rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja. Była to pierwsza taka w Europie i druga na świecie ustawa regulująca prawa i obowiązki obywateli, a także ustrój polityczny naszego państwa.

Ósmoklasiści wyświetlili i omówili prezentację multimedialną na temat polskich symboli narodowych oraz sposobów na demonstrowanie patriotyzmu w dzisiejszych czasach. Zarówno młodsi, jaki i starsi uczniowie z uwagą wysłuchali tej wyjątkowej, pouczającej lekcji historii.

• Wizyta harcerzy.

• Dnia 05.05. 2023 r.  na uczniów naszej szkoły czekała niespodzianka. Naszą szkołę odwiedzili przedstawiciele 13 wielopoziomowej dużyny harcerskiej oraz 13 gromady zuchowej. Przeprowadzili oni bardzo ciekawe zajęcia zachęcające do wkroczenia dzieciaków w szeregi ZHP. Dzieci zapozały się z programem organizowanych spotkań i zbiórek odbywających przy Szkole Podstawowej w Wałdowie.

• Szkoła Podstawowa w Zalesiu
        • Szkoła Podstawowa Zalesie 36 89-400 Sępólno Kraj. Poland
        • mgr inż. Helena Banaszak
        • Dyrektor Szkoły Podstawowej w Zalesiu podaje do wiadomości rodzicom, prawnym opiekunom, pracownikom szkoły, interesantom – dane Inspektora Ochrony Danych naszej szkoły. Małgorzata Kollas malgorzata.kollas@cbi24.pl kom: + 48 533-229-001